Hop til indhold

Løse skafter/pristjek?


Recommended Posts

Hvor finder man priser på løse skafter henne? Der må vel være et sted, som sælger løse skafter fra de forskellige mærker?

Er det en håbløs dyr idé jeg har fået, hvis jeg siger at jeg gerne vil:

- Finde et sæt 5-9 hoveder (OEM) på Ebay eller lignende.

- Købe og få monteret skafter på, der passer i vægt.

- Få det tilpasset i loft, længde og lie.

Synes selv det er en fantastisk idé, for når man køber OEM, så får man jo sjældent mange andre valg end DG R/S300, medmindre man betaler ekstra og kan jeg finde noget udgået fra 2013/14, så må prisen vel ende i nærheden af, hvad et nyt 2015 sæt koster?

Redigeret af Nicolai
Link til kommentar
Del på andre sites

Der findes utallige sæt, som kan bestilles med næsten valgfrie skafter, uden up-charge.

Selv Project X, som normalt altid er up-charge, kan nogle gange fås for samme pris.

Man skal bare selv vide/opsøge det.

Hvis det eksempelvis er et sæt Titleist du vil ha, så gå på deres hjemmeside, find sættet, gå over i skaft muligheder og så kan du se samtlige skafter, det sæt kan laves med. Og der står også om der er up-charge på eller ej.

Hvis der ikke er, så er prisen altså den samme. Butikken må ikke pludselig smide ekstra på, så forhandler de ikke udstyr fra den producent særligt meget længere.

Link til kommentar
Del på andre sites

AP2 har desværre kun i DG S300 og det er faktisk dem (712, da jeg har læst nogle test, at der ikke er den helt store forskel på 712 & 714) jeg havde planer om at anskaffe mig. Cleveland tilbyder Project X uden merpris, men ved ikke om de skafter passer mig. Kan bare forestille mig, at jeg skal prøve noget lettere end mine DG R300.

Byens 2 proshops vil have 500,- men jeg kan ikke gennemskue, hvad jeg får for dem, for det er som om samtalen går lidt i stå, når jeg spørger indtil, hvad jeg får for det beløb. Jeg er desværre (eller skal jeg sige heldigvis) blevet kritisk mht køb i proshops, for får jeg nu også det jeg betaler for, eller stikker de mig bare det sæt som jeg selv føler, at jeg slår bedst med? Altså ingen loft/lie/længde tjek.

Jeg vil gerne have nogle tal at gå ud fra, så jeg har noget at sammenligne med.

Redigeret af Nicolai
Link til kommentar
Del på andre sites

De 500 er for en "fitting", men det er 99% af gangene, penge ud af vinduet.

Det er klart, at hvis du vælger ældre modeller, så kan de ikke skaffes med alle skafter. 714-modellen kan.

Men der er jo også muligheden for at købe i UK, eksempelvis hos Snainton, som både har god service og leverer godt grej.

Det er billigere end herhjemme og mulighederne er som regel større.

Jeg forstår godt, at du gerne vil have tal på. De fleste butikker leverer vel også trackman eller flightscope til deres "fitting". Men dels er deres skaftudvalg mangelfuldt og deres viden er ikke eksisterende. Så det er begrænset, i mine øjne, hvor meget de kan byde ind med, som du ikke selv kan svare på, ved at bruge din sunde fornuft.

Er man et fysisk pragteksemplar som virkelig trykker til bolden hårdt, så skal man nok ikke kigge på 90grams skafter.

Men er man splejset eller smoooooth, så vil man ikke skulle se på DG skafterne som er top-top i vægt.

De fleste mænd ligger et sted Midt i mellem.

Det er selvfølgelig en generalisering og der er meget mere i fitting, end det, men jeg mener at man kan komme rigtigt langt, ved at tænke sig om og virkelig få nogle ord på, hvordan ens golfsving og golfkøller føles.

- og så kan det også ses på et golfsving hvis køllen er alt for tung eller alt for let.

Link til kommentar
Del på andre sites

Grunden til 712 er, hvis jeg selv ville kunne finde det rigtige skafte og få det monteret, tilpasset osv ved f.eks Golfsmeden, men for at finde det, skal jeg vel have nogle tal at gå efter, som jeg evt kunne smide ind her? Det vil jo så blive med mit eget sæt med DG R300, men kan de tal så bruges til noget?

Snainton har jeg også kigget på, men det var i forbindelse med valg af en ekstra hybrid, hvor jeg kunne vælge stortset det hele, men igen skal jeg jo kende hvilket skafte osv der passer.

Har mit WTF liggende et sted og det kan jeg vel bruge til at få afmålt korrekt længde på evt nye jern derinde? Men hvad med lie, det skal jeg vel have tjekket og hvordan og cuttes der x-antal af på alle jern eller er det kun nogle der bliver cuttet ned?

Jeg kan godt leve med at spille med et sæt der er bukket til standardspecs, for det gør jeg allerede nu (LHW har rettet det til), så det skal jeg alligevel have eftertjekket, men hvis korrekt lie også kan tilpasses uden alt for meget bøvl, så ville det da være helt optimalt.

Beklager alle de spørgsmål, men skal have det simplificeret, når jeg nu ikke får ret meget hjælp i butikkerne.

Jeg har jo vænnet mig til det sæt jeg har, så ved ikke om det er for tungt og har alle dage kun spillet med DG R300, så kender ikke til andet.

Redigeret af Nicolai
Link til kommentar
Del på andre sites

Grunden til 712 er, hvis jeg selv ville kunne finde det rigtige skafte og få det monteret, tilpasset osv ved f.eks Golfsmeden, men for at finde det, skal jeg vel have nogle tal at gå efter, som jeg evt kunne smide ind her? Det vil jo så blive med mit eget sæt med DG R300, men kan de tal så bruges til noget?

Snainton har jeg også kigget på, men det var i forbindelse med valg af en ekstra hybrid, hvor jeg kunne vælge stortset det hele, men igen skal jeg jo kende hvilket skafte osv der passer.

Har mit WTF liggende et sted og det kan jeg vel bruge til at få afmålt korrekt længde på evt nye jern derinde? Men hvad med lie, det skal jeg vel have tjekket og hvordan og cuttes der x-antal af på alle jern eller er det kun nogle der bliver cuttet ned?

Jeg kan godt leve med at spille med et sæt der er bukket til standardspecs, for det gør jeg allerede nu (LHW har rettet det til), så det skal jeg alligevel have eftertjekket, men hvis korrekt lie også kan tilpasses uden alt for meget bøvl, så ville det da være helt optimalt.

Beklager alle de spørgsmål, men skal have det simplificeret, når jeg nu ikke får ret meget hjælp i butikkerne.

Jeg har jo vænnet mig til det sæt jeg har, så ved ikke om det er for tungt og har alle dage kun spillet med DG R300, så kender ikke til andet.

Du kan komme til trehøje banen på lørdag så kan du prøve mine jern .. har en tid kl 11.39 lørdag [emoji106] [emoji106]
Link til kommentar
Del på andre sites

 

Spiller med disse scratch jern og wedges

Kan ikke huske hvad skaft type det er .. måske LHW kikker med i denne tråd han ved det

attachicon.gifIMAG1541.jpg

attachicon.gifIMAG1543.jpg

 

Skafterne i dine JERN er RIFLE 6.5 lavet til flex 6.0, og wedger er RIFLE 7.0, lavet som flex 6.0 (hukommelsen siger så, men den sier også at vi gik lidt stivere end 6.0, jeg vil mene 6.2 - 6.3 et sted)

Skafterne i jern er lettere end DGR 300, men det er ikke ret meget

Jeg regner skafterne til Nicolai som er Taper tips til at være 127 gram uncut, og dine Rifle 6.5 regnes til ca 122-123 gram, men differencen ER mærkbar, men jeg tror Nicolai skal videre ned, et godt stykke under 120 gram.

Om Titleist er aktuelt, ville jeg finde en shop som har KBS Tour i R flex (110 gram), og gerne Project X PXI 5.5 som er 108 samt 6.0 som er 112 gram

PXi serien er MEGET blødere end den almindelige, så ikke bliv bange for at jeg skriver flex 6.0 her. KBS Tour R flex tilsvarer "PXi 5.75" som en sammenligning, og falder altså både på vægt og flex i mellem PXi 5.5 og PXi 6.0

Du kan også være aktuel for lettere skafter som Project X 105 Flighted som er et meget vanlig skaft hos OEMs for 2014

Har du en kammerat som spiller Mizuno, vil det muligvis være med Dynalite Gold XP, som er typisk hos Mizuno (de havde eneret til det skaftet i flere år, før det kom i fri handel) De vejer alt efter flex et sted i området 115-118 gram uncut, og jeg tillader mig at tro, du IKKE skal se på tungere skaft end den modellen.

Generelt kan det IKKE svare sig at skifte skafter i et jern set, da skal omstændighederne være specielle, og jeg skal forklare hvorfor.

Du skal regne skifte jobben til 300.- pr jern, og lægge prisen af grips (50-135 stk ), samt prisen af selve skafterne oveni. Dynamic Gold er "billig" med ca 170 kroner pr skaft, så bruger vi det som basis er ser det sådan ud.

Skifte kr 300

Skaft kr 170

Grip kr 50.-

-------------

Sum 530.- pr jern, så er det 5-PW (6 stk) koster det altså ca 3.200.- med de billigste skafter og de billigste grips. Det er jo sindsygt mod prisen af et nyt set, specielt om man kan finde det på udsalg, og det skyldes jo ikke at nogen har flået dig, det er desværre hvad det koster.

Link til kommentar
Del på andre sites

Vær med i debatten

Du kan skrive dit svar nu og registrere senere. Hvis du har en konto, kan du logge ind nu for at skrive svaret med din konto.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er genskabt..   Slet indhold af tekstfeltet

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...

Vigtig information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden